Vägen till dom perfekta brynen!

Vägen till dom perfekta brynen, kan verka väldigt svårt.
Men jag kan säga som så att när ni har gjort detta, 3-4 gånger. Är ni proffs på era egna bryn!!
För mig är det en utmaning varje gång, då jag jobbar med olika ansikten ofta.
Men vägen dit, till dom perfekta brynen är den samma.
Och lita på mig när jag säger, att jag grejar mina egna bryn med stängda ögon!
Så jag tänkte berätta idag vilka steg jag använder mig utav. 
Sedan tänkte jag visa i ett varsitt inlägg, hur man färgar och plockar brynen.. osv, osv!

1. FÄRGA
Börja med att färga brynen, om det behövs. Jag färgar brynen oftast för att det blir så mycket snyggare,
och lättare att plocka när dom syns. Och jag färgar alltid brynen innan jag plockar dom. 
Och detta gör jag för att färgen gärna sätta sig i dom nya  små hålen som blir av, efter att man plockat brynen.
Självklart kan man gå till en salongen och få, både bryn och fransar färgade.
Men jag rekommenderar att köpa egen färg. Det är lönsamt!
Jag brukar använda bryn- & frans färg från Depend. Super enkla att använda och räcker till ett flertal gånger.
Det finns den klassiska färgningen och nu även en snabbfärgning.
Jag har använt båda, men föredrar nu mera snabbfärgningen. Den är klar efter bara 3min.

Finns i: brun, brun/svart och svart.
Pris från: 89kr på Kicks.

 

2. FORMA
Steg nummer två är att forma brynen. Och att investera i n bra pincett, är något som alla tjejer bör göra.
Jag har verkligen världens bästa pincett. PÅ RIKTIGT!
Sedan kan det vara bra att ha bryn knivar och ev. mallar.
Jag rekommenderar Anastasias pincett, som är specialdesignad med avsmalnande spetsar och vassa kanter som fångar även de minsta och finaste håren.
Tillverkad av högsta kvalitetstål som håller i många år.

Pincett: 200kr på Kicks
Brynknivar: 60 för 3st, på Kicks

 

3. FYLL I BRYNEN
Sedan gäller det att fylla i brynen för att få dom så perfekta som möjligt. Här finns det ju två alternativ.
Jag använder mig utav skugga, när jag fyller i brynen. Men penna funkar också.
Det gäller att hitta produkten som passar dig bäst.

Pensel: 200kr på Kicks
Skugga: 220 på Kicks
 

4. FIXERA
Sist men inte minst, så fixerar vi brynen. Och detta gör vi med ett brynvax eller en så kallad ”brynMaskara”.
Med detta som avslut håller sig brynen på plats hela dagen.
Och du behöver inte att vara orolig över att dom ska vara olydiga!!
Här har jag två favoriter!

Brow Gel från Anastasia: 200kr på Kicks
Brow set fix från Make up store: 155kr på Make up store & Kicks

 


Kommentarer
Postat av: BATTS

Godmorgon! Händer det något skoj idag eller? :)

2012-04-11 @ 12:44:15
URL: http://batts.blogg.se/
Postat av: Matilda

Så himla bra inlägg, ett par snyggt formade ögonbryn kan lyfta hela ansiktet tycker jag, jag önskar mina var mer formade men de är himla svårt att få dom som man vill tycker jag. :)

2012-04-11 @ 19:18:12
URL: http://muttiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0