Investera i en trollpinne!

Hallå alla sminkkåta tjejer!
Idag tänkte jag visa er en HEL FANTASTISK produkt. En utav mina absolut favoritprodukter.
Det är en ”highlighter concealer” som heter Touche Eclat, från YSL. Och jag måste bara lägga till, att detta är en sminkprodukt som säljs vart 10sek i världen.
Förstår ni att den är magisk för kvinnan, när man lärt sig att använda den såklart.
Och idag tänkte jag lära er, hur man kan använda den.
En vanlig concealer använder du innan din foundation Men detta är en ljusreflekterande concealer, som du använder efter din foundation.
Vi sätter genast igång, och alla era frågor är välkomna.
Men jag hoppas att jag kan vara tydlig nog, med enbart bilder och texter.


1. Du börjar med att lägga på din foundation.
Jag har min matta foundation i färgen oliv, från Makeup store. Den är perfekt för min feta hy.
Och som vanligt för bästa resultat, med en syntet pensel!



2. Nästa steg är att trycka med ett lätt finger, på bakdelen av pennan. På detta sätt aktiverar du penseln.
Du får tänka på att detta är en väldigt dryg produkt. Så tryck inte ut mer än du behöver.
Ett Tips: När du köper en highlighter concealer, bör du välja en färg som är minst två nyanser ljusare,
än din egen hudfärg. Mitt nr heter, 2!!


3. Du applicerar produkten med hjälp av penseln. Dra som små sträck, precis som du ser på bilderna.
Tänk på att dessa partier blir ljusare och framhävs på så vis.
Ljusa upp vid pannan, dra även med pennan under och över brynet. Detta ger dig ett lyft.
På näsan och under ögonen. Något att tänka på när du lägger detta under ögonen är, att jobba i form av en triangel. Dra längre sträck ju längre in mot näsan, och låt dom bli mindre ju längre ut du kommer.
Och vi glömmer inte läpparna. Överläppen är viktigast, då du får ett fint put på läpparna.
Och inte nog med detta, jag lovar även att den färgen du väljer att bära på läpparna komme arr bli
dubbelt så intensiv!
 

4. Tona ut concealern ordentligt, med fingrarna!



5. När du nu har en sådan grund, kan du lägga på en valfri makeup.
Jag har kört med maskara, rouge och läppar. Här har ni resultatet!!



TIPS FÖR DIG SOM VILL HA EN HIGHLIGHTER CONCEALER!!

Lyx Favoriter:
1. TOUCHE ECLAT från YSL pris:405kr
LÄSMER!
2. INSTANT LIGHT BRUSH från CLARINS pris:325kr LÄSMER!

Buget Favoriter:
1. TRUE MATCH TOUCHE MAGIQUE från LOREA pris:125kr
LÄSMER!
(OBS! Detta är en produkt som nydligen har förnyats. Hylsan är guldfärgad idag.)
2. LIGHT TOUCH CONCEALER från ISADORA pris:110kr
LÄSMER!!

//Nataly


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Mm:)

2012-03-27 @ 12:53:59
URL: http://lovisalundgrens.blogg.se/
Postat av: Jonna Lindström

Superbra tips!!

2012-03-27 @ 16:42:36
URL: http://byjonna.devote.se/
Postat av: Helena

Tack snälla!



Vilket bra tips och att du visar så tydligt på bilderna. Jag köpte mig en ny consealer för nån månad sen som jag ff inte har använt..nu får det bli ändring.

2012-03-28 @ 20:07:22
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Johanna

tack för tipsen! :)

du är btw så sjukt snygg!!

2012-03-29 @ 01:35:44
URL: http://engan.blogg.se/
Postat av: Elvira

wow! verkar asbra, ska lätt prova. du är sjukt duktig på det du gör förresten WOHOO :D

2012-04-01 @ 02:02:57
URL: http://kbjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0